Μόνο όταν λάβει τα στοιχεία της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα τοποθετηθεί υπέρ ή κατά του έργου η γειτονική χώρα
Σε… σκοτσέζικο ντους επιβάλλει με κάθε ευκαιρία πλέον η βουλγαρική κυβέρνηση τόσο την Ελλάδα όσο και τη Ρωσία, με την τακτική που ακολουθεί κατά τους τελευταίους μήνες, στο θέμα της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης.
Λίγες, μόνο, ώρες μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών του Γιώργου Παπανδρέου με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντιμίρ Πούτιν, που οδήγησαν σε επαναβεβαίωση της πρόθεσης των δύο χωρών να προχωρήσουν με ταχύτητα στην υλοποίηση του ενεργειακού project, η Βουλγαρία έδειξε να χαράσσει άλλη γραμμή στρατηγικής, σε σχέση με τους εταίρους της.
Σε ανακοίνωσή του αμέσως μετά τη λήξη της τακτικής συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, κ. Rosen Plevneliev, κατέστησε απολύτως σαφές πως –ανεξάρτητα από το τι λένε Ελλάδα και Ρωσία- η βουλγαρική κυβέρνηση δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει τη θέση της, αν δηλαδή θα μετάσχει ή όχι στο ενεργειακό project, χωρίς προηγουμένως να έχει λάβει στα χέρια της τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που θα καταδεικνύει αν και κατά πόσο κινδυνεύει η χώρα με οικολογική καταστροφή από τον αγωγό. Θυμίζουμε πως πριν περίπου 2 μήνες είχε ανακοινωθεί ότι για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης ο προβλεπόμενος χρόνος κυμαίνεται μεταξύ 6 και 18 μήνες, το μέγιστο. «Οτιδήποτε άλλο είναι απλώς εικασίες. Περιμένουμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων», ήταν το ξεκάθαρο μήνυμα προς Μόσχα και Αθήνα που έστειλε χωρίς περιστροφές η Σόφια.
Λίγο νωρίτερα ο κ. Plevneliev είχε γνωστοποιήσει ότι το βουλγαρικό κράτος θα αναλάβει τον άμεσο έλεγχο πάνω στο μερίδιο που έχει η χώρα στο σχεδιαζόμενο πετρελαιαγωγό, ρόλο που μέχρι τώρα κατείχε και ασκούσε η κρατικών συμφερόντων εταιρεία Technoexportstroy Jsc. Η σχετική απόφαση, όπως είπε, αναμένεται να επικυρωθεί από την επόμενη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου την ερχόμενη Τετάρτη, όταν θα αναλάβει επικεφαλής του project ο υπουργός Οικονομικών της χώρας κ. Simeon Djankov κι η κυβέρνηση θα πληρώσει 50.000 λέβα στην εν λόγω κρατική εταιρεία για να αποκτήσει το μερίδιό της. Ο ίδιος χαρακτήρισε όλες αυτές τις ενέργειες ως ένδειξη ότι η χώρα του έχει σε προτεραιότητα την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και για αυτό θα πρέπει να εποπτεύεται από τον αναπληρωτή πρωθυπουργό και υπουργό Οικονομικών της Βουλγαρίας. Μια στο καρφί, δηλαδή και μια στο πέταλο. Αναλυτές, πάντως, θεωρούν πως πίσω από αυτή την παρελκυστική και εν πολλοίς διφορούμενη τακτική της Βουλγαρίας, η βασική στόχευση είναι να υπάρξει επαναδιαπραγμάτευσης με τη Ρωσία, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα ανταλλάγματα που θα πάρει η γειτονική χώρα από τη διέλευση του αγωγού κι όχι μόνο τα 35 εκ. δολάρια, που προβλέπονται από την υφιστάμενη συμφωνία.
voria
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα μηνύματα σας να μην περιέχουν ύβρεις