Ημερομηνία ανάρτησης: 19 Μαρτίου 2010.
Οικονομικά στοιχεία που καταδεικνύουν διαχειριστικά λάθη και προσδίδουν χαρακτηριστικά σκανδάλου στην υπογραφή τόσο της σύμβασης ναυπήγησης των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 όσο και του εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209, επί των ημερών ΠΑΣΟΚ, την περίοδο 2000-2001, παρουσίασε ο…. υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος.
Βέβαια ο κ. υπουργός δεν είπε κάτι που δεν ξέρουμε. Βάσει της σύμβασης που υπεγράφη το 2001 επί υπουργίας Ακη Τσοχατζόπουλου, το κόστος εκσυγχρονισμού του καθενός εκ των τριών υποβρυχίων τύπου 209 είναι 390 εκατ. ευρώ, όταν το κόστος του κάθε καινούργιου υποβρυχίου τύπου 214, βάσει της σύμβασης που υπεγράφη το 2000 πάλι επί υπουργίας Ακη Τσοχατζόπουλου, είναι 463,25 εκατ. ευρώ.
Η οικονομική διαφορά δηλαδή μεταξύ ενός σύγχρονου καινούργιου υποβρυχίου ( με διάρκεια ζωής 35-40 χρόνια) από ένα παλαιάς τεχνολογίας 25ετίας υποβρύχιο με παράταση ζωής κατά περίπου 15 χρόνια είναι μόλις …73,25 εκατ. ευρώ! Μια απλή σύγκριση των δύο συμβάσεων αναδεικνύει χαρακτηριστικά οικονομικού σκανδάλου.
Από τις συμβάσεις απορρέουν επίσης και άλλοι επιβαρυντικοί για το ελληνικό Δημόσιο όροι, που έχουν να κάνουν με τις προκαταβολές. Όπως δήλωσε ο…. υπουργός Εθνικής Άμυνας, έχουν μέχρι στιγμής πληρωθεί στους Γερμανούς των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για τα δύο αυτά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού 2,032 δισ. ευρώ εκ του συνόλου των 2,838 δισ. ευρώ.
Κι αυτό όταν το Π.Ν. δεν έχει παραλάβει επί μία δεκαετία κανένα υποβρύχιο. Άφησε δηλαδή ο κ. Βενιζέλος αιχμές κατά του Γιάννου Παπαντωνίου που πλήρωνε προκαταβολές χωρίς επί της ουσίας αντίκρισμα.
Βέβαια ο κ. Βενιζέλος προσπαθεί να αποποιηθεί των ευθυνών του για την απόφαση να παραληφθεί το ελαττωματικό υποβρύχιο που γέρνει και που σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης θα αποτελέσει το φέρετρο των ανδρών του Π.Ν που θα έχουν την …ατυχία να υπηρετούν σ` αυτό, καθώς γίνεται αντιληπτό από τα σόναρ ( σε καταστρατήγηση της αρχικής σύμβασης που προέβλεπε να ήταν «αόρατο» από τα σόναρ).
Έτσι μεταθέτει τις ευθύνες της παραλαβής του ελαττωματικού υποβρυχίου-φέρετρο στον αρχηγό ΓΕΝ και τον κυβερνήτη του «Παπανικολής».Επειδή όμως τα δρώμενα στην πατρίδα μας έχουν φθάσει πλέον στο «μη παρέκει», ομάδα πολιτών με την συνδρομή νομικών, εκδήλωσαν ήδη την πρόθεσή τους να απευθυνθούν στην δικαιοσύνη με σκοπό να στείλουν στην φυλακή όποιον βάλει την υπογραφή του για αυτή την παράλογη, άνομη και ανήθικη, όπως την αποκαλούν, παραλαβή ενός τεχνικά προβληματικού- και με τα «κουσούρια» της εξαετούς αχρησίας- υποβρυχίου.
Υπενθυμίζω ότι η …πρόταση του κ. Βενιζέλου για την παραλαβή προβληματικού υποβρυχίου υπερψηφίσθηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ που μετείχαν στην Υποεπιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, ενώ καταψηφίστηκε από τους βουλευτές των υπολοίπων κομμάτων. Οι πολιτικοί βέβαια ,όπως προείπα, μεταθέτουν τις ευθύνες της παραλαβής στο… Π.Ν !!!
Πέραν βέβαια του «ελαττωματικού» υποβρυχίου υπάρχει και ένα ακόμα θέμα. Πρόκειται για την ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ανάθεση ( με την προσχηματική μορφή της τροποποίησης της σύμβασης του 2000), ως «προίκα» στην Abu Dhabi Mar, της κατασκευής δύο νέων υποβρυχίων κόστους 1 δισ. ευρώ, σε περίοδο φορολογικής επιδρομής και δημοσιονομικής ασφυξίας.
Μάλιστα ο κ. Βενιζέλος ανακοίνωσε πως η πρώτη δόση για τα νέα υποβρύχια δεν θα είναι 200 εκ. ευρώ, όπως αρχικά είχε συμφωνήσει, αλλά 300 εκ. ευρώ, όπως πίεσαν να γίνει οι Γερμανοί κατασκευαστές και ο …..Υπουργός Οικονομικών δέχθηκε!
Και εδώ λοιπόν τίθεται το εξής ερώτημα: Ποιος έδωσε το δικαίωμα στους Γερμανούς να προβαίνουν στην «εκβιαστική» (λόγω του …deal του κ. Παμπούκη με την Abu Dhabi Mar) αξίωση για την άμεση καταβολή αυτών των χρημάτων που τους «οφείλονται» για τα δύο προγράμματα των υποβρυχίων , όταν λίγους μήνες πριν τις εκλογές του Οκτώβρη η γερμανική εταιρία μας είχε προτείνει την κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων τύπου 209 στη θέση της επισκευής των δύο παλαιότερων, ΧΩΡΙΣ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ της συμφωνίας του 2000;
Bookmark
0 σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα μηνύματα σας να μην περιέχουν ύβρεις